Ole kokkuhoidlik bensiiniauto kulutused kütusele vähenevad -60%
Mootoribensiini maailmaturu- ja aktsiisi hindade tõusu juures suureneb säästuprotsent aja möödudes veelgi.
Kütusekulud
Esimesed meie poolt paigaldatud gaasiseadmetega sõidukid on tänaseks autogaasiga sõitnud üle 700 000 km, reaalne kokkuhoid küttekuludelt on olnud üle 45% ning investeeringud on enamus sõiduki omanikele aastaga või 15-20´000 km. täielikult tasunud.
Sõites vedelgaasiga | Sõites maagaasiga | |
---|---|---|
Bensiinimootoriga | Säästad 45-60% kütusekuludelt | Säästad kuni 55% kütusekuludelt |
Diiselmootoriga | Säästad 10-20% kütusekuludelt | Säästad 15-35% kütusekuludelt |
Ole keskkonna- sõbralik
Säästa loodust, võrreldes diisli ja bensiiniga on saasteprotsent kuni 67% väiksem – see aga tähendab palju puhtamat õhku mida hingata!
Loodussõbralik
Linnades saab õhku puhtamaks muuta kasutades rohkem gaasil sõitvaid mootorsõidukeid. Erinevad testid kinnitavad, et ka vanemad vedelgaasi kasutavad sõidukid vastavad täielikult kõrgeima, EURO 6 heimeklassi standardile. Autogaasiga sõitmine eraldab 90% vähem tahkeid osakesi lisaks produtseerib vedelgaas kuni 45% vähem vingugaasi (bensiini ekvivalendis), mürke ja teisi heitgaase mis mõjutavad enim inimeste kopse ja südant. CO2 süsinikdioksiidi heitkogused vähenevad 10 – 20%.
Diislikütusega võrreldes vähenevad NOx heitkogused -98% – põhimõtteliselt tahked osised gaasi põlemisel praktiliselt puuduvad.
Ole kaasaegne
Sõidu- ja tankimisharjumused ei muutu keerulisemaks. Tankimiste sagedus isegi väheneb.
Maailmas on üle 26 miljoni autogaasi tarvitava sõiduki. Suurimad autogaasi tarbivad riigid: Korea, Türgi, Venemaa, Poola ja Itaalia.
Lihtne kasutada
Gaasiseadme kasutamine on sama lihtne kui autoga sõitmine, sest autojuhi jaoks ei muutu mitte midagi. II kuni V põlvkonna gaasiseadmed on täisautomaatsed ning sarnaselt bensiini või diisliga sõitmisele tuleb lihtsalt aeg-ajalt tankimas käia. Gaasiga sõites peab aga seda oluliselt harvem tegema kuna autole lisatakse gaasi jaoks eraldi paak. Paagid on silindrilise- või toroidse kujuga.
Mootori ümberlülitumine gaasile toimub väga ühtlaselt ning autojuhi jaoks märkamatult. Gaasi taset paagis on võimalik jälgida salongis asuvalt juhtpuldilt, kus asub lüliti ning gaasi taset näitavad LED-indikaatorid.
Kui gaas peaks sõidu ajal paagist otsa saama, lülitab mootor end automaatselt bensiinile tagasi ning annab sellest autojuhile teada helisignaali- ja tulukese vilkumisega gaasiseadme lülitil. Märguande väljalülitamiseks piisab ühest nupuvajutusest.
Tankimine
Võrreldes bensiinijaamas käimisega on gaasi tankimine meeldivalt soodne ning sama lihtne. Gaasipaagid mahutavad olenevalt mudelist 10 kuni 240 liitrit gaasi, millega saab sõita ligikaudu 80% kui sama koguse mootoribensiiniga. Olemasolevate gaasitanklate nimekirja näed siit.
Bensiinimootoritele
Bensiinimootoritele autogaasiseadet valides tuleb olla tähelepanelik, kuna valik on suur. Valiku suuruse on loonud erinevad bensiinimootorite toitesüsteemi lahendused milledele on toodetud sobivaimad gaasi seadmed mis oma omaduste põhjal on jagatud põlvkondadeks. Euroopa turul on kasutusel viis erineva tööpõhimõttega gaasiseadmete põlvkonda ( I – VI põlvkond)
Põlvkondade erinevus väljendub põhiliselt mootoriruumis paikneva küttesegu moodustamises juhtimissüsteemis. Väljaspool mootoriruumi asuvad komponendid nagu tankimisava, torustik, gaasiballoon ja multiklapp on üldjoontes sarnased olenemata gaasiseadme põlvkonnast.
Põlvkonna valik
Põlvkonna valik sõltub eelkõige bensiinitoitesüsteemi iseärasustest. Võtke meiega kontakti ja me aitame teil sobivaima gaasiseadme valida.
VI Põlvkond
Kasutatakse otsepritsemootorites (Gasoline Direct Injection)
Viienda põlvkonna täiustus on tootjalt Prins Autogassystemen B.V. seade Direct LiquiMax (nimetatakse ka külmagaasi seade) millel juhitakse vedelgaas töösilindrisse läbi sõiduki bensiini kõrgsurvepumba ning läbi originaal bensiini pihustite (samas ka jahutab mootoris asuvaid bensiini pihusteid). Gaasipaagis asub astmeline gaasipump, mis gaasile ümberlülitamisel sulgeb bensiini tagasivoolu ning bensiin asendatakse märkamatult gaasiga. Sellise seadmega sõiduk käivitub otse vedelgaasilt ning gaasipaaki tühjaks sõitmata on võimalik sõita mootoribensiini kasutamata.
Kõik kuuenda põlvkonna seadmed on mootori – ja mudelipõhised ja gaasiseadmete tootjad müüvad täiskomplekti koos juhendite ja ECE R115 sertifikaadiga.
Pakume ainsana Eestis gaasiseadmeid diiselmootoriga veoautodele
Esimesed meie poolt paigaldatud gaasiseadmetegamasinad on tänaseks läbi sõitnud üle 100 000 km, reaalne kokkuhoid on küttekuludelt olnud 15-30% ning investeeringud on juba paljudel masinaomanikele aastaga tagasi teenitud.
Paigaldame diiselautodele nii vedelgaasi- kui ka maagaasiseadmeid. Seadme valikust sõltub läbisõit ühe tankimisega kui ka sääst:
- 10-20% on kokkuhoid vedelgaasiga (LPG)
- 20-25% on kokkuhoid maagaasiga (CNG)
Tänaseks oleme gaasiseadmeid paigaldanud Scaniatele, Mercedesele, Dafile, Renault´le, MANile ning sealhulgas ka erinevate keretüüpidega autodele nagu sadul-, furgoon- ja madelveokitelening bussidele.
Vähenda masinapargi kulusid
Autogaasiseadme paigaldamisega tekib võimalus masinapargi kütusekuludelt kokku hoida.
- Kütusekulud 15-30% väiksemad
- Sertifitseeritud ja tunnustatud seadmed
- Keskkonnale sõbralikumad heitgaasid
Sertifitseeritud ja usaldusväärsed seadmed
Seadmed, mida veoautodele paigaldame, on toodetud Saksamaal ning vastavalt sertifitseeritud ja ARK poolt aktsepteeritud. Samade seadmetega sõidab Euroopas mitu tuhat masinat.
Ühe tankimisega on võimalik sõita ca:
- 500 km kasutades maagaasi (CNG)
- 5000 km kasutades vedelgaasi (LPG)
Paigaldamine
Gaasiseadme paigaldamisel ei pea ümber ehitama ühtegi mootori mehaanilist osa (kolbe, nukk- ja väntvõlli). Diiselmootor kasutab gaasi paralleelselt koos diisliga. Lülitades gaasiseadme sisse, segatakse gaas õhuga ning segu siseneb mootorisse. Mootoris süttib diisel õhu ja gaasiseguga samaaegselt. Valikuliselt piiratakse diisli pöördemomenti ning asendatakse gaasi juurdepihustamisega, mille tulemusena saavutatakse originaalne mootori pöördemoment. Osalise koormusega sõidul (näiteks maanteel), tõuseb gaasi pihustamise tulemusena mootori võimsus.
Kas gaasiga sõitmine rikub auto mootorit?
Gaasiga sõitmine ei riku mootorit, kui gaasiseade koosneb kvaliteetsetest komponentidest on korrektselt paigaldatud ning õigesti häälestatud.
Mõningatel mootoritel, mille sisse- ja väljalaske klapid ei ole hüdrokompensaatoritega varustatud on mõistlik kasutada lisaks klapikaitseõlitus seadet. Seade doseerib spetsiaalset õli koos gaasiga mootorisse mille kasutamine hoiab ära klapipesade kulumise, klappide väljavenimise ning parandab ka mootori soojusjuhtivust.
Vanematel autodel, millel on mingil määral õlikulu ja mootori õlitus õli pääseb silindrisse, hoiab klapikaitseõlitus seadme kasutamine ära ka klappidele tekkiva põlenud mootori õli jääkide tekke. Meie poolt pakutavad klapikaitseõlitus seadmete hinnad algavad 60 eurost.
*Prins ValveCare klapikaitseõlitus seade: http://www.prinsautogas.com/en/products/valvecare/valvecare.html
Kuhu paigaldatakse vedelgaasi paak?
Vedelgaasi paaki saab paigaldada esmajärgus tagavararatta asemele “sõõriku” kujuga toroidse paagi. Kui tagavaratta pesa ei ole või ei soovi seda kasutada, siis saab ka paigaldada tagumise istmerea taha, pagasiruumi või mõnda teisse sobivasse asukohta silindrilise gaasipaagi.
Arvesse tuleb võtta, et vedelgaasi paagid täituvad 85 %
Millistele autodele saab paigaldada gaasiseadet?
Vedelgaasiseadet saab paigaldada enamus bensiini mootoriga autodele, saab ka paigaldada kaasaegsetele otse-sissepritse mootoritele, kui konkreetsele mootorile on gaasiseadme tootja poolt seade välja töötatud. Otse-sissepritse mootoritele on gaasiseadmed olemas järgnevatele markidele: Audi, VW, Seat, Škoda, Opel, Ford, Mazda, Cadillac, Chevrolet/GMC, Porsche. Mercedes-Benz, Renault, Dacia, Nissan, Citroen, Peugeot, Alfa Romeo, KIA, Land Rover, Hyundai, Subaru ja Volvo (nimekiri täieneb pidevalt, täpsema info saamiseks saada meile päring.
Diiselmootoritele on otstarbekas paigaldada gaasiseade rasketehnikale (veoautod, bussid, karjääritehinka jne.) Reeglina on diiselmootori gaasiseadme tasuvuse arvutamisel ootuspärasemad tulemused kui keskmine tunni või 100km kütuse kulu on üle 25 liitri.
Mis on LPG, CNG, LNG, CBG, LBG
Esimene vahe on keemilisetes ühendites. Maagaas on metaan CH4 – sisaldus vähemalt 97%, autos kasutatuna kututakse seda CNG ( Compressed Natural Gas) ehk surugaas ning paagis on gaas rõhu all 200 bar. Oktaan arv 130
LNG on vähem levinud, samuti maagaas, kuid veeldatud kujul ehk paagis olev gaas säilitab madalat temperatuuri -162 °C. Eesti keeles kutsutakse seda gaasi veeldatud maagaasiks.
LNG´st saab taas toota CNG (ehk metaan vedelast olekust jälle gaasiliseks)
CBG on biosurugaas ja LBG on veeldatud biogaas, metaan mis toodetud bioloogilistest jäätmetest.
LPG ehk autogaas on kõige enam levinud, nimetus tuleb lühendist Liqufied Petrol Gas, ehk veeldatud naftagaas (Propaan, Butaan)
Enamasti kutsutakse seda lihtsalt vedelgaasiks. Vedelgaas koosneb kahest komponendist: propaanist C3H8 ja butaanist C4H10, nende suhe vastavalt tavaliselt suvisel ajal 55/45% ja talvel 60/40% , see võib ka erineda regiooniti. Oktaan arv 99-102.
Mis vahe on Vedelgaasil ja Maagaasil ning kumma kasuks otsustada?
Vedelgaas on bensiinile kõige lähem alternatiivkütus. Vedelgaasiga auto sõiduomadused ei muutu. Läbisõit ühe tankimisega jääb samasse suurusjärku kui mootoribensiiniga olenevalt milline paak valida.
Maagaasi auto tänu oma oktaan arvule vajaks süüte reguleerimist, et auto sõiduomadused jääksid samaks. Süüteregulaatorit kahjuks kõigile autodele ei ole võimalik paigaldada, kuna auto enda juhtplokk võib hakata selle vastu töötama või tuvastab reguleeringu vea. Keskmise sõiduauto läbisõit ühe maagasipaagi tankimisega jääb vahemikku 100-200 km. olenevalt paagi suurusest ning mootori energia vajadusest.
Kuhu paigaldatakse maagaasi paak?
Maagaasi paagid on alati silindri kujulised seega nende paigutus on suhteliselt piiratud ja valdavalt tuleb need paigutata sõiduautode puhul tagumise istmerea taha, pagasiruumi vms.
Kas kütusekulu kasvab gaasiga sõites ja kui palju?
Vedelgaasiga sõites kütuse kulu suureneb kuni 20% võrreldes mootoribensiiniga, tuleneb vedelgaasi ja mootoribensiini energiasisalduste vahest (sõiduki mootori energiavajadus kompentseeritakse vedelgaasi kuluga) LPG-autogaasiga sõitmine on poole soodsam bensiiniga sõitmisest.
Maagaasi müüakse kilogrammides – üks kg CNG on võrdne 1,35 liitri bensiiniga ehk kui 1 kg CNG-d maksab 0,859€, siis tegelik ekvalent hind benisiiniga oleks 0,636€
Kütuse määrimisomadused?
Sellest hetkest peale kui võeti kasutusele plii vabad bensiinid ei määri kütus mootoris ühtegi komponenti. Mootoris määrimist vajavaid komponente määrib mootori õli.